Ons team

Het Bestuur, de Vrijwilligers en de stem van de gemeenschap. Twitterhelpt doet het echt samen.

Dit team bedenkt ideeën, luistert, leert, en leeft met de gemeenschap. Ze zijn de brug tussen de noden van de mensen en de middelen van Twitterhelpt.
Ze verzamelen feedback, vertellen verhalen van hoop en uitdaging, en zorgen ervoor dat elke actie van Twitterhelpt echt een verschil maakt in het leven van iemand. 
Samen vormt dit team van Twitterhelpt een dynamisch krachtveld, gedreven door de overtuiging dat samenwerking en compassie iedereen kunnen voeden. Ze zijn niet alleen een team; ze zijn een beweging, een familie, en een belofte aan elke X-gebruiker die gelooft dat we samen de wereld een beetje beter kunnen maken, één maaltijd, één tweet, en één glimlach tegelijk.

​Het Bestuur

Naam: Susanne Welbie
Functie: initiatiefnemer, Voorzitter, Organisator en Connector bij Twitterhelpt
Karakter: enthousiast, altijd de eerste stap zetten, niet praten maar doen, mensenmens, gepassioneerd, what you see is what you get, recht door zee, onafhankelijk, loyaal en idealistisch.Geduld is niet mijn sterkste kant en snel gefrustreerd als het niet gaat zoals ik wil. Maar dat duurt altijd maar even.

Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor het samenstellen/ bezorging van de supermarkt voedselpakketten bij cliënten. 
verantwoordelijk voor de screening en communicatie naar alle (nieuwe) cliënten, het leiden en/of coördineren en communiceren en administratief bijhouden van de activiteiten binnen TwitterHelpt en het communiceren met het netwerk op social media. Beheer van het stichtingsaccount op X (@SusanneW1063)
Connector: actief deelnemen  aan het netwerk van Twitterhelpt door informatie te delen over alles m.b.t. het reilen en zeilen van de stichting, de dienstverlening te verbeteren  en het vertegenwoordigen van de de stichting in het algemeen.

Een paar jaar geleden bedacht ik impulsief dat ik iets moest doen voor huishoudens die niet in staat waren om gewoon 3x per dag een maaltijd op tafel te zetten omdat ze in armoede leven. Het begon met het idee dat mensen voor elkaar extra maaltijden zouden koken, in eerste instantie samen met  Henri, die dan weer weggegeven werden aan mensen die het zonder maaltijd moesten doen. Nu, een paar jaar later is Twitterhelpt een organisatie met een totaal andere werkwijze. 

Zonder enige ervaring op het gebied van het besturen van een stichting ben ik, conform mijn karakter, er met beiden benen ingesprongen en het gaan doen. En iedere dag sinds die dag leer ik bij. Ik heb veel gedaan in mijn leven, van treindienstleider, hypnotherapeut, verkoper en klantcontactservice medewerker tot wat ik nu doe. Maar ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat wat ik nu doe de meest dankbare en meest voldoening gevende functie is die ik ooit heb gehad.
Een positief verschil maken in het leven van mensen, ze hoop geven en bijdragen aan een beter toekomstperspectief, mooier werk dan dit bestaat niet. Het is keihard werken, bijsturen, op je gezicht gaan en weer opstaan. Het hoort er allemaal bij! Maar nog steeds met heel veel passie en plezier.
 



Naam: Henri Daelman 
Functie: initiatiefnemer, Chef-kok, Secretaris, Organisator en Connector bij Twitterhelpt.
Karakter: creatief, Empatisch, Communicatief en Organisatorisch sterk.

Werkzaamheden: verantwoordelijk voor het bereiden van warme maaltijden. Dit omvat het koken van voedzame, gevarieerde en smakelijke gerechten.
Menuplanning: samenstellen van weekmenu's die rekening houden met beschikbare middelen en seizoensproducten
Inkopen en voorraadbeheer: beheren van de voorraad en inkopen van ingrediënten met een beperkt budget. 
Leidinggeven en coordineren: een klein team van vrijwilligers in hun keuken, instrueren, coördineren en motiveren.
Hygiēne en veiligheid: ik zie toe op de naleving van hygiënevoorschriften (HACCP) om de kwaliteit en veiligheid van de maaltijden te waarborgen.
Connector: Ik neem actief deel aan het netwerk van Twitterhelpt door informatie te delen over voeding en de maaltijdservice, de dienstverlening te verbeteren  en het vertegenwoordigen van de de stichting in het algemeen.
Impact: als chef-kok bij Twitterhelpt draag ik bij aan het verzachten van acute nood door mensen van warme maaltijden te voorzien en werk ik aan het versterken van het gemeenschapsgevoel en het bevorderen van voedselkennis binnen de gemeenschap die van Twitterhelpt gebruik maakt en ondersteunt.




Naam: Bianca Visser
Functie: penningmeester
Karakter: direct, sociaal, empatisch, mensenmens, pragmatisch.
Connector: vanwege mijn reguliere fulltime baan blijft er helaas geen tijd over om me actief in te zetten voor het netwerk van de stichting.
 

Werkzaamheden: verantwoordelijk voor de volledige financiële administratie, de jaarrekening en financiële verantwoordingen.
Impact: Als penningmeester is mijn impact beperkt tot werkzaamheden op de achtergrond.
Juist vanwege de maatschappelijke en sociale doelstelling van de stichting, zie ik het als mijn taak naar alles te kijken vanuit een meer zakeljke benadering. Uiteraard zonder onze doelstelling uit het oog te verliezen.

Vrijwilligers 


Naam:
 Jessica de Jong
Functie: budgetcoach
Karakter: sociaal, eigenwijs, emphatisch, eerlijkheid duurt het langst.

Werkzaamheden: het begeleiden van mensen bij het budgetteren, tezamen met de voorzitter aanvragen bekijken en/of toetsen, voorlichting over toeslagen, belastingdienst, mensen verwijzen naar de juiste instanties. Opstellen huishoudboekje. 
Connector: actief deelnemen  aan het netwerk van Twitterhelpt door informatie te delen over alles m.b.t. de stichting, de dienstverlening te verbeteren  en het vertegenwoordigen van de de stichting in het algemeen.
Impact: mensen helpen op weg naar een zo 'gezond' mogelijk financieël plaatje.




Naam; Vera Maritza Visser
Functie: verantwoordelijk voor de kledingvoorziening
Karakter: open, eerlijk, direct, mensenmens, communicatief en organisatorisch sterk, niet praten maar doen

Werkzaamheden: verantwoordelijk voor de aanvoer, inname, verwerking (uitsorteren, wassen en strijken), en distributie van de kleding die ingezameld wordt.
Contacten onderhouden met onze kledingsponsors , particulier en zakelijk.
Kledingaanvragen aannemen, bespreken met onze cliënten en uitvoeren.
Een luisterend oor voor cliënten die daar behoefte aan hebben.
Connector: actief deelnemen  aan het netwerk van Twitterhelpt door informatie te delen over alles m.b.t. de stichting, de dienstverlening te verbeteren  en het vertegenwoordigen van de de stichting in het algemeen.
Impact: met meer dan 40 jaar werkervaring in diverse sectoren en een flinke dosis levenservaring is deze baan op mijn lijf geschreven.
Het is het meest mooie en vooral dankbare werk wat ik tot nu heb mogen doen.
Ik kan niet alle zorgen wegnemen maar wat ik wel kan is een klein stukje zorg wegnemen en het verschil maken voor de mensen op weg naar een betere toekomst.
Hier zet ik mij dagelijks voor de volle 100% voor in en ik hoop dit nog lang te kunnen en mogen doen.