Over #TwitterHelpt
#IkRedHetNietMeer #EnergieArmoede #Armoede #Broodnood #Inflatie #TwitterHelpt #SamenSterk #WarmeMaaltijd #Voedselpakket #PrijsStijging
Stichting Twitterhelpt heeft als doelstelling
Het helpen van mensen die even wat extra hulp nodig hebben bijvoorbeeld eten voor een paar dagen, kleding omdat ze de financiën er niet voor hebben tot in het ruime begrip
Zij doet dit door
- Het ontwikkelen van initiatieven gericht op noodhulp aan mensen met urgente noden
- Het bieden van hulp en ondersteuning aan huishoudens die (ver) onder of op de armoedegrens leven en huishoudens die buiten de voedselbank regeling vallen omdat de inkomsten net boven de normbedragen liggen van bijvoorbeeld de voedselbank.
Bestuurssamenstelling
S.H. Kettenis, voorzitter
H. Daelman, secretaris
B.Visser, penningmeester
E.Trenning, netwerk en communicatie met potentiële sponsorsBeloningsbeleid
De leden van het bestuur genieten geen beloning voor hun werkzaamheden.
Zij hebben wel recht op de vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten en een niet bovenmatig vacatiegeld.Contactgegevens van de stichting
Naam: Stichting TwitterHelpt
RSIN: 864847087
KvK nummer: 88992764
Bankrekeningnummer: NL80 ABNA 0120 2821 27
Telefoon: 06.51.000.305
Website: https://www.twitterhelpt.nl/
Email: info@twitterhelpt.nl
Stichting Twitterhelpt verstrekt (nood)hulp op 2 verschillende manieren
- Ten eerste is er het platform twitterhelpt, waar je deze tekst op leest.
Hier kunnen mensen voedsel en goederen aanbieden aan mensen die het nodig hebben en op die manier iemand helpen.
Maar je kan op het platform ook zoeken naar datgene wat jij nodig hebt en anoniem contact leggen met de aanbieder via de mail.
Alles wat hier aangeboden wordt is GRATIS, dat is een voorwaarde.
Je kan het zien als een marktplaats voor voedsel en goederen met gesloten beurs.
- Ten tweede verstrekken wij voedselpakketten,week pakketten met 7 dagen ontbijt, lunch en diner en warme maaltijd pakketten ( die vers gekookt en diepgevroren worden verzonden naar de client.
Je kan onze hulp op verschillende manier aanvragen.
- Via deze website onder de categorie voedsel/voedselpakket
- een e-mail versturen met je hulpvraag naar info@twitterhelpt.nl
- je hulpvraag via whatsapp nummer 06.510.003.05 verzenden
- een DM (privé bericht via Twitter) naar @SusanneW1963 of @DimitriVistick
- De Facebook pagina een privé bericht sturen https://www.facebook.com/twitterhelp
Wat krijg ik dan als ik een voedselpakket aanvraag?
Wji stellen een voedselpakket samen met voedsel wat voldoet aan een gevarieerd en gezond voedingspatroon.
3 maaltijden per dag, ontbijt, lunch en diner. Wat erin zit;
Melk
brood
broodbeleg
boter
kaas
eieren
groente, vers, in pot of diepvries,
fruit,
aardappelen
vlees
drinken
rijst en pasta
Met allergieen of andere medische beperkingen houden we in overleg met de client zoveel mogelijk rekening.
We kiezen voor een week met als doel dat jij als client een week uitgaven aan voedsel bespaart zodat je de andere 3 weken van de maand iets meer financiele armslag hebt en rond kan komen.
Hoe wordt mijn privacy gewaarborgd ( privacy reglement)
Op de website logt de cliënt in door middel van een zelf aangemaakte gebruikersnaam en e-mail adres.
Wil je dat het account verwijderd wordt dan kan je een mail versturen naar info@twitterhelpt.nl met je gebruikersnaam. Het account wordt dan binnen 24 uur verwijdert.
Je kan dan natuurlijk na 24 uur niet meer inloggen op de website met je accountgegevens
Als je een voedselpakket aanvraagt hebben we een aantal persoonsgegevens van je nodig
- ter controle van de identiteit (om misbruik tegen te gaan) en het versturen van het voedselpakket.
- om te beoordelen of de aanmelding voldoet aan de voorwaarden voor onze noodhulp.
- Zonder het aanleveren van deze gegevens behoudt de stichting zich het recht voor de aanvraag af te wijzen.
Uiteraard gaan we zorgvuldig met de client gegevens om en daarom hanteren we het onderstaande privacy reglement m.b.t voedsel en maatijdenpakket aanvragen
- Stichting Twitterhelpt gebruikt de verkregen persoonsgegevens alleen voor de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt namelijk ter beoordeling en levering van de (nood)hulp
- persoonsgegevens worden in geen enkel geval zonder expliciete toestemming van de cliënt aan derden verstrekt.
- De verwerker van de persoonsgegevens zal dezelfde geheimhoudingsplicht opleggen aan ingeschakelde sub-verwerker(s)
- Als data wordt opgeslagen in de cloud, deze is beveiligd door logins met password. Alleen de primaire verwerker van de aanvragen heeft toegang tot de cloud
- Van een datalek wordt direct melding gedaan bij het bestuur, autoriteit persoonsgevens en betrokkenen.
- Wij nemen geen geautomatiseerde besluiten en doen geen enkele profilering met gebruiksgegevens.
- Alle gebruikers kunnen hun persoonsgegevens laten verwijderen op ieder moment door een verzoek te sturen naar info@twitterhelpt.nl.
De gegevens worden dan binnen 24 verwijderd van ons systeem met uitzondering van de data voor administratieve, wettelijke doeleinden.
Voor ons beleidsplan 2023-2024 verwijzen wij naar https://www.twitterhelpt.nl/beleidsplannen/